Slinger, hobbelen en regen! - Reisverslag uit Gladstone, Australië van Roy Willard - WaarBenJij.nu Slinger, hobbelen en regen! - Reisverslag uit Gladstone, Australië van Roy Willard - WaarBenJij.nu

Slinger, hobbelen en regen!

Door: Roy Willard

Blijf op de hoogte en volg Roy

23 September 2013 | Australië, Gladstone

Ahoi landrotten,

Maar weer eens berichtje vanaf de ruige oceaan. Vorige keer had ik jullie verteld dat Neptunus op bezoek zou komen. Helaas had de beste man een slecht humeur. We waren namelijk zaterdag morgen op het dek een zwembad in elkaar aan het goochelen toen we recht op een “regenbui” afvoeren. Tenminste dat is wat we aan dek dachten op dat moment. Maar van het een op het andere moment kwam het met bakken uit de hemel en trok de wind enorm aan. Al het hout dat nog los op het dek lag vloog overboord en het zeil van het zwembad waren we ook bijna kwijt aan de onderwaterwereld. Gelukkig hebben we het zwembad met zeil nog kunnen vastmaken aan dek. Daarna natuurlijk allemaal onder de warme douche want we waren doorweekt van top tot teen. Helaas, Neptunus was slecht gehumeurd en had dat blijkbaar aan de weergoden door gegeven. We gingen dus maar verder met onze normale werkzaamheden, want aan dek kon niks meer gedaan worden door het weer.

Het is inmiddels gestopt met regen maar dat zegt niet alles. De kapitein kwam met het nieuws dat we tussen twee tyfoons heen voeren en dat is niet lekker voor je nachtrust kan ik je vertellen. ’s Avond wordt ik me bed uitgeslingerd en gebeukt. Korte nachtjes dus voor de bemanning van de Fairpartner. Maar niet alleen tijdens slapen hebben we er last van. Tijdens het eten is het ook niet fijn als je soep van 10˚ bakboord naar 10 ˚ stuurboord over de tafel schommelt. Het kan natuurlijk allemaal nog veel erger maar lekker is anders.

Natuurlijk was ik weer vergeten om voordat ik naar me bed ging alle kastjes en laatjes van me hut op slot te draaien dus ik schrok me tijdens me schoonheid slaapje een hoedje. Nu ik dit verhaal zit te typen glij ik door me hele hut heen, dan heb ik nog geen eens een stoel met wieltjes. Maar dat Neptunus niet langskwam daar baalde ik wel erg goed van. Ik moest namelijk een brief aan de beste man schrijven waarin ik neerzette waarom ik de evenaar over wilde. En wat ik al eerder zei; me haar wordt toch echt te lang, dus de kapper liet weer even op zich wachten. Dus we hadden ook geen BBQ, want die stond gepland voor na Neptunus. Samen met de kapitein en de andere leerling hadden we de avond van te voren nog een vruchtenpunch in elkaar gedraaid, maar die staat ook nog steeds onaangebroken in de koeling. Helaas, helaas. Maar hierdoor hebben we de tijd gekregen om een spelletje te spelen, als een familie! Dus we hebben kolonisten van Catan uit de kast getrokken en de eerste potjes zijn al gespeeld.

De onrustige nachtjes zullen nog wel even blijven aanhouden volgens mij, heb namelijk net van de kapitein een speedcursus ballast water pompen gehad. Hij wilde weten of we wat aan dat slingeren konden doen want hij sliep er ook niet al te best door. De conclusie: nee, niet veel meer. Over een paar dagen zitten we weer tussen de eilanden dus ik hoop dat het dan wat mee valt.

We zijn nu op weg naar China, daar zullen we verschillende havens aandoen. Een van deze haven zullen we waarschijnlijk een zusterschip treffen. Zijn krijgen namelijk van ons speciaal hijsgerei voor de lading die zij voor ons gaan oppikken. Daarna gaan wij door naar een andere haven, de haven zonder kaart wordt hij genoemd. Er is namelijk geen haven op de plek waar wij zouden moeten aanleggen volgends de kaart. We gaan dan ook aanleggen in the middle of no where.

Het zwembad is inmiddels ook weer weg gehaald. Het weer wordt niet beter zoals ik net al zei en er moet plaats worden gemaakt voor de lading. Dus meer dan de vorm van het zwembad hebben we niet gezien, maar we waren wel nat door de regen. Hopelijk is het in Nederland niet al te slecht weer, nog geen dikke jassen en wanten?

De volgende blog laat waarschijnlijk weer even op zich wachten want ik ga volgende week weer naar het dek, dan zijn we ook aan het laden dus worden het weer lange dagen!

Ik hoop snel weer wat te laten horen en natuurlijk ook van jullie wat te horen.

Groetjes

  • 23 September 2013 - 13:12

    Linda (mam):

    Ahoi Popey,

    Het begint een slechte gewoonte te worden, zodra ik in mijn mailbox zie dat er weer een bericht is geplaatst, hol ik naar het koffieapparaat om een bakkie te tappen, om vervolgens alles de boel de boel te laten, want eerst even lezen wat voor een leuks zoonlief te melden heeft.
    Ik hoor dit soort signalen meer om me heen:-)
    Het is genieten van je mooie verhalen, ook dit is weer een prachtig verhaal geworden!
    Klinkt wel heftig "tussen twee tyfoons door", ook de uitspraak "de haven zonder kaart" klinkt spannend lijkt wel of je op een piratenschip bent beland, gnagna.

    Zal ik een paar spanbanden opsturen, zodat je jezelf vast kunt snoeren in bed.
    Ik vind het sneu dat je dan zo belabberd slaapt met zo'n storm, maar ondertussen lig ik in een deuk als ik me een voorstelling maak hoe dat er uit ziet: uit je bed rollen, er weer in kruipen, uit je bed rollen.......overal blauwe plekken van alles wat door je hut heen slingert?! Pogen een kop soep te eten die van alle kanten van je lepel druipt, kortom één grote bende. In ieder geval niet saai.

    Kerel ik hoop dat je snel weer rustig in je kooi kan blijven liggen! Succes met het laden, ofwel je spierballentraining. Dat je snel weer even voet aan wal kan zetten om daar een korte verkenningstocht te maken. Liefs van een trotse mam xxx



  • 23 September 2013 - 13:13

    Ilonka (tantetje):

    Wow, je hebt duidelijk echt geen last van zeeziekte, gelukkig maar,
    als je maar lol blijft hebben toch, ik hoop dat jullie snel weer goed kunnen slapen, groetjes, liefs

  • 23 September 2013 - 13:36

    Yaron:

    Leuk om je verhalen te lezen, Roy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roy

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 30405

Voorgaande reizen:

28 Juli 2015 - 28 December 2015

Stage op de Jumbo Javelin

15 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Stage op de Fairpartner

Landen bezocht: