Home sweet home! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Roy Willard - WaarBenJij.nu Home sweet home! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Roy Willard - WaarBenJij.nu

Home sweet home!

Door: Roy Willard

Blijf op de hoogte en volg Roy

15 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Durban

Voor de laatste keer een heel goede middag allemaal,

De laatste dagen voordat ik weer voet zet op Nederlandse bodem. De afgelopen twee weken zijn echt zo ontiegelijk langzaam voorbij gekropen voor mijn gevoel. Maar het is dan bijna zo ver, op het vliegtuig. De afgelopen vijf maanden heb ik onwijs veel meegemaakt en geleerd zoals de meeste van jullie al wel hebben gelezen in de afgelopen blogs. Ik heb super veel nieuwe leuke mensen ontmoet en een hele boel nieuwe ervaringen opgedaan. In het begin moest ik nog even me weg zoeken aan boord maar die weg heb ik uiteindelijk goed gevonden. Maar aan alles komt een einde natuurlijk dus ook aan mijn stage. En ik moet zeggen dat het van mij stiekem geen dag later hoefde te zijn. Zo’n geweldige tijd die ik aan boord gehad heb, is het toch nog ietsje geweldiger om weer lekker naar huis te mogen. Het rustige huize Willard weer eens flink op zijn kop te zetten.

Maar voordat ik dat ga doen moeten we natuurlijk eerst nog even aanleggen tegen de Zuid-Afrikaanse kade, de planning is dat we dat zullen doen morgenochtend rond 08:00 uur lokale tijd. We schelen op het moment nog maar 1 uur met jullie koude kikkerlandje. Daarna zullen we met vier man sterk van boord stappen en nog een avondje in het hotel doorbrengen in Durban. Vrijdag avond vliegen we via Johannesburg en vanaf daar op naar Schiphol om daar op zaterdagmorgen 10:10 te landen. Heb er onwijs veel zin in!

De koffers zijn al twee dagen gepakt, mijn hut heb ik al helemaal binnenste buiten gesopt en geveegd. Meteen de koffers over de muur als de trossen vast liggen en op naar huis. Vanavond zullen we nog even een potje bier drinken in de bar en een potje kaarten. Geloof het of niet, maar ik heb leren klaverjassen. De afgelopen week waren we van de buitenwereld afgesloten omdat het internet eruit lag. Dus dan moet je opeens sociaal gaan doen natuurlijk, dus dan maar klaverjassen ahaha! Weer een ervaring rijker de laatste week.

De rest zal ik allemaal vertellen als ik weer veilig geland ben in Nederland. Allemaal hartstikke bedankt voor het volgen van mijn avontuur en de leuke reacties. Dat was voor mij ook elke keer weer een feestje om te lezen!
Arrrgh landrotten, tot in Nederland!

  • 15 Januari 2014 - 20:31

    Linda (mam):

    Nou lieve zoon en dan hier mijn laatste reactie op jouw laatste blog van dit geweldige avontuur. Ik heb genoten van je verhalen, soms een traan gelaten als ik de telefoon neer had gelegd en merkte dat je soms een moeilijk moment had. Het blijft toch je kind hè :-)
    Trots als een aap heb ik gezien van verre afstand hoe snel je je wist aan te passen aan steeds weer nieuwe situaties, zoals je al schreef heb je veel nieuwe vrienden gemaakt, nieuwe kapsels uitgeprobeerd, je bootmaten een gehoorbeschadiging bezorgd tijdens het karaoke avontuur in een Chinese bar, speculaas en oliebollen gebakken, de plaatselijke havenstadjes op hun kop gezet of de plaatselijke toko compleet leeg gekocht, maar het allerbelangrijkste alle verslagen zijn geschreven en het takenboek vol opdrachten heeft alle benodigde handtekeningen gekregen! Je mag vol trots zeggen missie geslaagd! Inderdaad tijd om naar huis te gaan. Want hier missen we je ontzettend, kom huize Willard maar op z' 'n kop zetten.
    Geniet van een dag Durban, nachtje hotel, zal wel vreemd zijn in een bed te liggen wat niet heen en weer schommelt. Dan het vliegtuig in en hop naar ons koude kikkerlanden.
    Goed nieuws we vinden het toch wel zielig om je met 40 kg bagage de trein te laten nemen, dus .......ja we zullen er staan als je op Schiphol aankomt ha,ha :-) ik kan niet wachten om thuis op de bank je verhalen te horen. Geniet nog even van je laatste dagen want je gaat ook iets heel bijzonders verlaten! Goede vlucht, ik kan niet wachten tot het zaterdag is.

    Liefs en een dikke knuffel van je mams

  • 15 Januari 2014 - 20:33

    Karin:

    Lieve Roy,
    Super bedankt voor al je mooie verhalen!
    Een hele goede reis terug en geniet van het moment dat je je meissie weer in je armen sluit! Dat moment vergeet je noooooit meer.
    Dikke kus en succes met de laatste lootjes!
    X Karin

  • 17 Januari 2014 - 11:49

    Catharinus:

    Ha die Stuur...,
    Je stage zit er bijna op! Top gedaan Stuur! Als ik dit schrijf zit je in Durban te wachten op je vertrek naar Johannesburg en dan op naar Amsterdam. Het lijkt me een geweldig moment voor je als de deur van de gate uitkomt en...daar staan ze dan! Eindelijk THUIS!! We zijn allemaal erg benieuwd naar je verhalen en anekdotes al zijn we de afgelopen maanden zeker verwend met de wijze waarop jij je belevenissen en het leven aan boord hebt beschreven. Mooi om je zo te kunnen volgen.We zien elkaar gauw in Roden!
    Hoihoi Catharinus en Doesjka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roy

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1418
Totaal aantal bezoekers 30416

Voorgaande reizen:

28 Juli 2015 - 28 December 2015

Stage op de Jumbo Javelin

15 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Stage op de Fairpartner

Landen bezocht: