Boodschapjes doen - Reisverslag uit Gladstone, Australië van Roy Willard - WaarBenJij.nu Boodschapjes doen - Reisverslag uit Gladstone, Australië van Roy Willard - WaarBenJij.nu

Boodschapjes doen

Door: Roy Willard

Blijf op de hoogte en volg Roy

18 September 2013 | Australië, Gladstone

Wederom een heel goede morgen allemaal,

Het is weer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen maar geen paniek ik leef nog. In Gladstone was namelijk de internet verbinding waardeloos en konden we er bijna nauwelijks of niet gebruik van maken. Het hele schip ging weer terug naar de tijd van de jagers en verzamelaars hierdoor, want we kunnen niet meer zonder internet.

Heb hierdoor wat tijd gehad om de wal op te gaan, en dat heb ik me geen twee keer laten zeggen. Samen met de andere leerling zijn we op stap gestuurd om even wat voorziening te halen voor het schip in de zin van elektronica. De geluidsinstallatie van de bar was niet geweldig en de dvd speler begon ook aan zijn pensioen te raken. Dus wij de taxi in naar het zonnige Gladstone. Van de kapitein hadden we een zak vol flappen meegekregen maar die moesten wel eerst gewisseld worden voor lokale flappen. Nadat we bij de bank helemaal digitaal gescand waren, van telefoon nummer tot sofinummer en het bleek dat we echt alleen maar geld wilden wisselen konden we dan eindelijk op zoek naar wat elektronica. Nou is dit havenstadje niet heel groot maar we hebben toch een soort van winkel centrum gevonden. Na alle winkels afgestruind te hebben en ons kostelijk vermaakt te hebben met mensen kijken hebben we de Expert van Australië gevonden. We wisten wat we nodig hadden en dat was dan ook zo uitgezocht, duurde alleen wat lang met inpakken want alles was het showmodel wat nog over was. Dus wij stonden in die winkel met een dikke geluidsinstallatie, draadloos toetsenbord, dvd-speler en wat kabels. Maar hoe kregen we dat mee? We waren met de taxi, dus na een vriendelijke lach konden ze voor ons in de winkel ook nog wel een taxi bellen, we hadden tenslotte weer gezorgd dat ze hun maandomzet gehaald hadden. Terug bij het schip moesten die gigantische dozen natuurlijk nog naar aan boord gekregen worden. Gelukkig was de kraan niet nodig voor dit karwei, alleen wat mankracht. Eenmaal aan boord werden de dozen uit onze handen getrokken en meteen aangesloten. Hier werden kabels ingeplugd en daar werden stekker gesoldeerd omdat de aansluitingen natuurlijk niet goed waren. Een goede 20 minuten later stond het schip op zijn kop want er kwam geluid uit die boxen, ongelofelijk! Goede aankoop dus. Later deze week zijn we nog een keer de wal op geweest want we moesten voor de meester vissen halen. De meester is de baas van de machinekamer. Hij wilden namelijk ook wel wat leven voor in zijn aquarium, dus wij weer op pad! Zo kennen we Gladstone op ons duimpje na deze dagen. We kregen van een van de klanten een ritje naar de stad en we mochten zelfs nog even bij hem thuis een biertje komen doen want hij was jarig, voor ons een mooie gelegenheid om even op de wifi in te breken en weer orde op zaken te stellen. Later op de avond zijn we nog met de kapitein, de meester, de klant en de twee leerlingen uit eten geweest. Onwijs gezellig en goede steaks!

Inmiddels zijn we weer onderweg, naar China wel weer te verstaan. Dus een deze dagen zullen we weer de evenaar kruizen en komt Neptunis dan eindelijk de ontgroening verzorgen, hoop ik. Want een gebruik is dat je haar er af gaat tijden deze passage, ik kan wel een kapper gebruiken heb ik aangegeven. Ik ben nog steeds aan het werk in de machine kamer die een onderhand een temperatuur heeft bereikt van 40 C. Ik kan je vertellen dat je dan al zweet als je alleen maar denkt aan werken, wat een bloedhitte.
Voor paps en mams, ben ook hard aan school bezig natuurlijk. Dus geen zorgen, komt allemaal goed. Hoop het eerste verslag een deze dagen goed gekeurd terug te krijgen!

Ik ga snel weer aan de slag!

Heel veel groetjes aan jullie allemaal!

Ahoi

  • 18 September 2013 - 10:08

    Rick:

    Heey Bruur!

    Wat goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! En maar werken jij hahaha.
    Leuk dat je even Gladstone in werd gestuurd zeg, beetje cultureel doen :p. Kan niet wachten tot je volgende verslag maatje!

    Dikke knuffel,

    Dolley

  • 18 September 2013 - 10:22

    Lindsey:

    Hey Neefje!

    Zo te horen vermaak je jezelf goed, leuk om te lezen! Al die plezierritjes heen en weer en uit eten gaan met de crew geniet er maar van hoor! Hier is het echt herfst aan het worden, geen zon vooral kou en regenachtig weer dus extra genieten voor jou met het zonnetje daar! Ben heel benieuwd hoe je de neptunes gaat ervaren!

    Liefs linds

  • 18 September 2013 - 10:43

    Linda (mams):

    Yow Popey, ik weer genoten van je verslag! Dat shoppen is aan jou wel toe vertrouwd:-) Moet wel lekker gevoel zijn, met een boodschappenlijst allemaal van dit soort dingen kopen, ik zie het al voor me, volume op 10 biertje in de hand en swingen op die schuit! Ik zie het helemaal voor me, een winkel met lege plekken in de schappen, want de Fairpartner crew is even langs geweest Ze hebben gelijk een bordje op de deur gehangen, "closed for 2 weeks" moesten natuurlijk eerst nieuwe voorraad laten komen
    Is jullie Karaoke apparaat ook op de nieuwe boxen aangesloten, allemaal TVOH talenten bij elkaar.
    Ik wil het NIET horen.
    Wat leuk dat je ook bij iemand thuis geweest bent en met de kapitein uit eten. The Steaks moeten er geweldig zijn aldus je vader, ben benieuwd. Vissen halen, aquarium pimpen, geweldig!
    Ik ben benieuwd wat Neptunes voor je in petto heeft, maar dat kan natuurlijk niet via dit verslag, want ik heb begrepen dat dit geheim is, en geheim moet blijven:-)
    We horen het wel via het "achterdeur".
    Geniet van de reis terug, en ja, we zijn blij te horen dat het eerste stage verslag binnenkort van de pers gaat rollen.
    Maar vooral heel heel trots op je!
    Dikke knuffel, mam



  • 18 September 2013 - 16:01

    Berber:

    Dag lieve schat!
    Wat schrijf je toch leuk , ben blij om te horen dat jij je draai gevonden hebt ! & ik ben mega jaloers dat je in Australië bent geweest .. Maar later zal ik als zeemansvrouw wel meemoeten naar Australië ( heel erg ) ..
    Ik ben trots op je lieverd!

    Dikke kus

  • 18 September 2013 - 19:15

    Karin:

    Wat is het weer een leuk verslag Roy! Wat een belevenissen allemaal. Volgens mij heb je je draai nu wel een beetje gevonden. De tijd gaat hard, dat vind ik tenminste.
    Heel veel succes met alles en ik wacht weer op e volgende verslag.
    Groetjes uit het al soms herfstige Zeewolde.

  • 18 September 2013 - 20:34

    John:

    He Zeeman,
    weer een leuk verhaaltje geschreven,lees niks over tattoos je zal ondertussen wel vol zitten ????, en de bekende oorbel zal ook wel niet ontbreken.Nogmaals laat je niet op je kop zitten door Neptunus heb van horen zeggen dat hij op Gorden lijkt alleen een beetje meer haar.
    Zet hem op en de groetjes van John.

  • 18 September 2013 - 22:45

    Roy Willard:

    Haha John,

    De eerste I LOVE MAMA staat al op me bil, maar dat was eigenlijk een verassing. Ik zal hem eens goed bekijken!

    Groetjes

  • 18 September 2013 - 22:51

    Daddy:

    Hey mate,
    Weer een onwijs gave ervaring opgedaan daar bij die Aussies. Ik zie aan de reacties op jouw story dat iedereen wel gecharmeerd is van jouw schrijf wijze. Niet zo vreemd natuurlijk, de appel valt nooit zo ver van de boom. (Ehum)
    Vond je het niet vreemd dat links van de weg rijden. Ik weet nog goed, dat ik voor de eerste keer de auto meekreeg van Redbank naar Bribane. Zie je het voor je, bijna 2 mrt. in een Mini Cooper, links rijden en ook nog eens met links schakelen, in een vreemd land. Je begrijpt dat de tandjes flink gepoetst werden van dat versnellingsbakkie.
    En, gaan jullie nu het ruim vol laten lopen voor het zwembad ?
    Ok, ben ongelofelijk trots op je !
    Pa, XXX

  • 19 September 2013 - 07:25

    Roy Willard:

    Daddy,

    Dat was zeker vreemd, ik rende ook meteen naar de bestuurders kant van de auto! Maar ik mocht niet rijden helaas. Ik zie het al voor me inderdaad, geweldig ahahah! We hadden de planning een zwembad te bouwen maar er moet onderhoud aan het dek gepleegd worden dus dat gaat waarschijnlijk niet door. Maar ik heb al een zwembad in me overall, het zweet loopt overal als ik aan ik in de machine kamer loop.

    Dankje paatje!

    xxxxx

  • 20 September 2013 - 17:27

    Suusje:

    Ahoi daar jochie in dat vreemde land, hier even een berichtje van mij om je te laten weten dat ik geniet van je reisverslagjes. Vroeg toevallig vanochtend aan je moeder of ze nog wat had gehoord. Blijf zo leuk schrijven en blijf dezelfde optimistische instelling houden. Ik hoop snel een volgend reisverslagje te kunnen lezen. Heeeeeeeel veel plezier en geniet ervan(met of zonder zwembad).
    Dikke kus Suusje

  • 23 September 2013 - 22:41

    Catharinus :

    He halloa Stuur,

    Gisteren keek ik naar het Journaal en zag beelden van een aanzwellende storm in het zuiden van China. Nou weet ik dat je daar niet bent maar toch.... Ook nadat ik hoorde dat je Neptunus "ontgroening" werd uitgesteld door slecht weer! Of dat nou zo erg is?? Stond de 'schandpaal met pek en veren' al klaar? Hoestie nu daar? Veel deining of valt dat mee. Wij hebben lekker 2 daagjes gezeild in Friesland. En dat met top weer! Volgende week 3 dagen naarBerber in Vlis . Woensdag uitreiking van haar P en vrijdag brengen we haar naar Antwerpen. Zij naar school, wij naar de vogeltjesmarkt. Eind van de middag weer op naar Drenthe. Berber krijgt een pittig jaartje daar in Belgique maar gaat er vol tegenaan! Net als jij! Goed bezig jonge, houwe zo!
    Ik ben weer benieuwd naar een volgend verslagje van "me Stuur"....
    Hoihoi, Your Captain

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roy

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 30403

Voorgaande reizen:

28 Juli 2015 - 28 December 2015

Stage op de Jumbo Javelin

15 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Stage op de Fairpartner

Landen bezocht: