Neptunus laat nog even op zich wachten - Reisverslag uit Qingdao, China van Roy Willard - WaarBenJij.nu Neptunus laat nog even op zich wachten - Reisverslag uit Qingdao, China van Roy Willard - WaarBenJij.nu

Neptunus laat nog even op zich wachten

Door: Roy Willard

Blijf op de hoogte en volg Roy

01 September 2013 | China, Qingdao

Hallo mensen van het vaste land,

We dobberen nog steeds richting het vaste land van Australie. Nu een week op zee gezeten te hebben heb ik zeker niet stilgezeten. Elke ochtend stond ik weer om zes uur op de brug om daar vervolgens twee uur wacht te lopen. Daarna tot aan de lunch werken aan dek. Deze week stonden er dingen op de planning als het controleren van alle brandslangen en diegene die kapot waren hebben we gemaakt. Verder heb ik veiligheidsrondje gemaakt in de CO2 kamer gemaakt. Hier moest ik de een paar dagen later de andere officieren ook een veiligheidsrondje beloven en ze allemaal uitleggen hoe het systeem in elkaar zat. Je moet er voor werken wil je een handtekening binnenslepen van je takenboek. Maar alles is soepele verlopen.

Maar tot aan de lunch zijn mijn werktijden en daarna ga ik aan school bezig. We eten gewoon normale Hollandse pot, Fillipijns en snacks. Van aardappelen tot rijst en van pizza tot pannenkoeken.

Toen ik een ochtend op de brug aan kwam lag er een email voor me klaar. Deze was van de beste man Neptunus, de waker van de evenaar. Omdat we tijdens onze reis natuurlijk de evenaar over zouden gaan, en alle groentjes die dit nog nooit gedaan hebben worden ontgroent. Maar in het mailtje stond dat de hij deze keer geen tijd had maar dat we op de terugweg die weer naar China gaat ontgroend zouden worden. Dan hadden we meer ruimte en tijd om een zwembad te bouwen en een BBQ aan te steken. Dus na dat mailtje goed gelezen te hebben bleek dat de andere leerling en ik op het moment van het passeren van de evenaar nog wel een opdracht hadden. Op precies 0˚ moesten we beiden twee volle blikken bier de zee in gooien. Want Neptunus was er namelijk best dorstig van geworden. En toen kwam de kapitein met het beste idee om de twee leerlingen de wacht dan ook maar te laten lopen. Het was namelijk zaterdag gister en dan wordt er in de bar gehangen in de middag. En niemand had meer zin in de wacht dus hebben Appa 1 en Appa 2 de wacht van de eerste stuurman en de kapitein overgenomen. Van vier tot acht in de avond. Dus wij met ze tweetjes op de brug en zorgen dat we niks zouden raken. We drijven nog dus het is vast goed gegaan.
Tijdens onze wacht wat andere schepen tegen gekomen maar alles ging goed, muziekje erbij, gegrilde kippenpoten en een Fantatje. Zwaar leven lijkt me zo. Maar dan het moment dat het donker wordt buiten. Geweldig, dan kijk je naar boven en dan zie je die sterrenhemel! Je kon de Melkweg zien lopen en de hele hemel stond vol met twinkelende lampjes! Geweldig mooi om te zien, alsof je aan het dromen was.

Na een nachtje lekker geslapen te hebben is het dan vandaag tijd voor me takenboek, er moet natuurlijk ook nog wat geproduceerd worden. Ik zal namelijk morgen me rode overall die ik aan dek droog inruilen voor de witte machinisten. Ik ga namelijk een maand de herrie in van de machinekamer.
Ik ga snel nog even sporten en dan hop hop aan school. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte over de reis!

Ahoi

  • 01 September 2013 - 12:33

    Linda:

    Hè Popey, klinkt allemaal weer goed! Beetje werken, school verslagen maken, een prachtige Melkweg aanschouwen en ook tijd voor gezelligheid. Ik ben benieuwd wat Neptunus voor je in petto heeft op de terugweg :-) we zullen het op de terugweg wel lezen. Leuk de foto's die je er bij plaatst, ziet er toch wel heel relaxed uit, zo in je korte broek op het dek beetje de horizon afspeuren. Prachtige zonsondergang, dingen waar je van moet genieten! Alle hens aan dek zet ' m op ik lees binnenkort wel weer hoe de vlag er op de Fairpartner bij hangt.
    Big hug xx moekie

  • 03 September 2013 - 20:29

    Catharinus :

    He hallo Stuur,
    Ik heb t idee dat de Fairpartner meer je maatje begint te worden... leuk om weer je indrukken en belevenissen te lezen! Zoals Linda al aangeeft lijkt 't nu allemaal wat meer ontspannen en geniet je er meer van. Man..... ik ben jaloers, helemaal als je bij "the Aussies " in Gladstone zit. Ik heb via internet ff de omgeving bekeken en zag mooie stranden en palmboompies. Hopelijk krijg je daar de tijd voor. Anders later maar 's. Nog erg warm daar of is het te doen? Hier OK! Berber is goed hersteld en mist de amandeltjes absoluut niet... De nazomer heeft nog een paar mooie dagen in petto maar de dagen worden korter en korter. Nog 2 maanden en dan is "Roots" al weer op het droge!
    Succes BD ( BenedenDeks )bij de motoren, geniet BD ( BovenDeks ) van je omgeving en tot "skype, bellens of appens"! Hoi Pipeloi Catharinus

  • 09 September 2013 - 11:14

    Ilonka (tantetje):

    Lijkt allemaal super te gaan, maar wat is in hemelsnaam een fantatje, haha,
    groetjes liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roy

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 30404

Voorgaande reizen:

28 Juli 2015 - 28 December 2015

Stage op de Jumbo Javelin

15 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Stage op de Fairpartner

Landen bezocht: