Welcome on board! - Reisverslag uit Qingdao, China van Roy Willard - WaarBenJij.nu Welcome on board! - Reisverslag uit Qingdao, China van Roy Willard - WaarBenJij.nu

Welcome on board!

Door: Roy Willard

Blijf op de hoogte en volg Roy

19 Augustus 2013 | China, Qingdao

Na mijn vorige bericht heb ik nog even met de agent gebeld en hem maar verteld dat ik niet in dit hotel zou blijven. Na ook contact te hebben gehad met de port captian heb ik besloten naar zijn hotel te gaan. Dus ik met me koffers naar de receptie van me hotel om te zeggen dat ik uit wilde checken. Iets wat ook dit keer weer moeizaam ging. Maar toch om 1 uur 's nacht lokale tijd in de taxi kunnen stappen naar het andere hotel. En wat voor een, prachtig! Een kamer waar ik van begon te stralen. Lekkere stortdouche, lekkere bedden en een ijskoude minibar!
De volgende morgen werd ik weer opgehaald van me hotel en na de Aziatische derde officier opgehaald te hebben uit het zelfde hotel van mijn avontuur hiervoor gingen we naar emigratie toe. Even kijken of we wel aan boord mochten natuurlijk. Heerlijk trouwens om weer met iemand normaal te kunnen communiceren! Bij de haven aangekomen werden we aan boord gebracht. En daar gingen we met ze tweetjes met onwijs zware koffer de gangway op, wat een gestuntel. Maar eenmaal aan boord heb ik me koffers in de het hospitaal gezet, want dit is me onderkomen totdat er iemand vertrekt, gingen we naar de brug. De kapitein vertellen wie zijn bemanning waren.
Na dit gedaan te hebben was het al lunchtijd, meteen goed dacht ik want dat Chinese voer in dat hotel stelde niks voor. Ik had me eten nog net door kunnen slikken toen me meteen een overall werd bezorgd en de nodige spullen want ik kon meteen aan het werk. Sjemig, slavernij is er niks bij. Het was en is nog steeds 35C en de lucht is hier zo raar. Je zweet al als je denkt dat je je neus op moet gaan halen. Maar goed, ook dit hebben we weer overleefd. 'S avond nog gezellig een biertje doen in de bar natuurlijk, die de andere Appa en ik moeten runnen. Appa zeggen de Aziatische bemanningsleden tegen de leerlingen. Prima! Dus wij zorgen voor de bar, dat alles bijgevuld is en dat iedereen ze drinken krijgt. Verder hebben wij de taak dat al het eten op tafel komt en alle vieze borden ook weer verdwijnen. Mocht de bar toch een keer leeg komen te staan dan zal dat je een doos bier kosten. Ook nog even met de twee, derde machinist en de andere leerling de wal op geweest meteen. En na een sportbar gehad te hebben kan je in China natuurlijk niet onder de karaoke uit. Dus die hebben we ook in de pocket! Heel vals, dat wel natuurlijk.

Maar goed, de volgende morgen brak aan. En wel om kwart over 6 uur! Dan heb je wel wat aan je dag kan ik je vertellen. Namelijk om half 7 ontbijten en om 7 uur aan dek, als we aan het laden zijn. Omdat ik deze maand nog aan dek help ging ik met wat andere bemanning sjorren. Alle lading moest vast gezet worden. En dat is me toch een werk. We vervoeren deze reis een soort aanlegsteiger. Palen van ruim 40 meter en benodigdheden. Daar zijn we nu al twee dagen mee bezig en dat zal de komende dagen ook nog wel duren. We blijven dus nog even in China.
Vandaag kwamen ook de stores aan boord want van al dat werken krijg je honger. Maar dan is het heel normaal dat even de mobiele kraan word gepakt om al het voedsel binnenboord te begeleiden. We missen wel wat appels want die zagen we de Chinezen stuwadoors overduidelijk in hun zag stoppen.Maar goed, om 7 uur zijn we ook weer klaar. Lange daagjes dus, maar dit is alleen als we aan het laden zijn. En zo zien de komende dagen er dus ook uit. Ik ga dus snel slapen want het is hier half 11 geweest. Voor de geïnteresseerde, het is hier 6 uur later.
Slaap lekker voor zo allemaal en tot de volgende,

Groetjes

  • 20 Augustus 2013 - 10:38

    Linda:

    Hè Appa nou de taken zijn verdeeld,prettig om te weten wat er van je verwacht wordt. Leuk dat jullie na een dag hard werken ook even alle werkdruk er uit hebben kunnen zingen:-) hoeveel Chinezen hebben van jullie een gehoor beschadiging opgelopen! Leuk om te zien waar je mee bezig bent, tjonge alles is daar groot in het kwadraat. Mooie hut heb je, prima plekje voor jezelf hoor. Hier moet ook gewerkt worden dus dikke zoen en we zien je volgende bericht wel weer verschijnen. Xx mam en pap

  • 20 Augustus 2013 - 12:23

    Lieke:

    Super leuk om te lezen!!!! :D Fijn dat je het zo naar je zin hebt & werkse! Liefs van de andere kant van de wereld (bijna dan :p)

  • 20 Augustus 2013 - 12:27

    Berber:

    Dag schat ,
    wat is dit nou .. met mij wil je nooit karaokeren en je bent nog geen dag in China ... haha ;)
    Trouwens , dat hotel is best een aanrader voor een weekendje weg , haha heeeeel mooi!
    Ik ben blij dat je veilig bent aangekomen, heb je toch goed geregeld allemaal.
    Ben benieuwd naar je volgende verslag!
    Dikke kus van je trotse vriendin ! xxxxx

  • 20 Augustus 2013 - 15:25

    Roy Willard:

    Dag dames,

    leuk die reacties! Die chinezen kunnen er zelf ook niks van dus dat scheelt!
    Maar ik mis jullie al wel allemaal! Heb het verder wel super gezellig dat scheelt, de andere stagiaire is heel aardig. Ben blij dat jullie alles met plezier lezen!

    groetjes xxx

  • 20 Augustus 2013 - 15:25

    Roy Willard:

    Dag dames,

    leuk die reacties! Die chinezen kunnen er zelf ook niks van dus dat scheelt!
    Maar ik mis jullie al wel allemaal! Heb het verder wel super gezellig dat scheelt, de andere stagiaire is heel aardig. Ben blij dat jullie alles met plezier lezen!

    groetjes xxx

  • 20 Augustus 2013 - 18:25

    Ome Kneth:

    Hey App, klinkt allemaal goed hoor ook al is de bediening er niet beter op geworden....Is wel lekker voor Berber en Lin als je straks weer thuis bent, een soort van butler. Leuk om te lezen dat je avontuur gewoon weer verder gaat en er telkens wat nieuws om de hoek komt. Gaaf. Tja en dat karaoke....veel oefenen en wie weet ligt er nog een tweede carriere in het verschiet. Geniet lekker verder jongen. Vanuit hier ook veel succes voor het thuisfront. Tot de volgende. Gr Kenneth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roy

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 721
Totaal aantal bezoekers 30425

Voorgaande reizen:

28 Juli 2015 - 28 December 2015

Stage op de Jumbo Javelin

15 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Stage op de Fairpartner

Landen bezocht: