Blauwe billen - Reisverslag uit Sjanghai, China van Roy Willard - WaarBenJij.nu Blauwe billen - Reisverslag uit Sjanghai, China van Roy Willard - WaarBenJij.nu

Blauwe billen

Door: Roy Willard

Blijf op de hoogte en volg Roy

16 Augustus 2013 | China, Sjanghai

Na het emotionele afscheid op Schiphol zit ik nu dan in Qingdoa. De eerste vlucht heeft me elf uur gekost en een paar blauwe billen. Dat is me toch een zit, heb ook volgends mij ook nog nooit zo lang me mond dicht gehouden. Toen het vliegtuig in Shanghai aankwam had ik vijf uur de tijd om over te stappen, maar zo groot is die schuur ook niet dus daar was je ook al snel weer zat van. Na ook daar maar weer lang op me kont gezeten te hebben wilde ik gaan inchecken, nou echt niet. Er was een natuurlijk een probleem met me bagage. Het zal ook allemaal in een keer goed gaan. Roy naar de bagage check room en daar mocht hij zijn tas binnenste buiten halen. Na wat zoeken kwamen ook zij er achter dat er niks in me tas zat wat niet mocht. Op naar de gate dus. En omdat ik de hele dag nog niet genoeg gezeten heb kon ik ook hier weer anderhalf uur aan me billen werken, want achter de douane was ook niks te beleven net als op de rest van dat vliegveld.
Na een vlucht van iets meer dan een uur stond ik met me voeten weer op de grond op Qingdoa. Na me koffers gehaald te hebben en na lang zoeken ook de spraakloze taxichauffeur van de agent zat ik dan in de auto.
Jemig, dit slaat alles. Chinezen kunnen niet rijden, echt niet. Dingen als: met grootlicht op de snelweg rijden, om de haverklap je claxon gebruiken, rechts en links inhalen, twee keer de aangeven snelheid aanhouden, bellen en smsen onder het rijden, midden op de snelweg stil gaan staan of gewoon keren, er lopen dieren op de snelweg, de weg is net een kiezelpad zo hobbelig en of dat nog niet genoeg is werd ik midden op de snelweg van de ene taxi naar de andere gezet. Gewoon omdat het in China allemaal kan.
Eenmaal bij het hotel aangekomen stond het ontvangstcommitee al klaar. Maar niemand die ook maar een woord Engels spreekt. En mijn Chinees is op het moment ook niet erg best. Na wat handen en voeten werk heb ik toch een kamer voor elkaar gekregen, jawel. En ook niet zomaar een dit keer, het plafond lekt en de schimmel zit tussen de randen van het bad. Welcome to China!
Maar ik zit in me hotel en zal morgen richting het schip vertrekken. Heb er enorm veel zin in, mensen waar je een gesprek mee kan voeren in plaats van gebarentaal!

Groetjes

  • 16 Augustus 2013 - 18:12

    Doesjka:

    Hoi Stuur,

    Jeetje wat een survival heb je achter de rug. Pas maar op dat je niet wordt geselecteerd voor Expeditie Robinson! Maar je bent er bijna zo te lezen en dat is dan weer erg positief!Hier ligt Beppie heerlijk te slapen op de bank, waar Liieke al een lekker bedje voor haar gemaakt had. De vriezer zit vol met ijsjes en Maayke komt zo dadelijk op ziekenbezoek.Een hele lieve kaart van jouw ouders lag al op haar kussen, ze was er echt heel blij mee. Burb is gisteren heel aardig opgevangen in de trein door de conducteur die door haar traantjes dit keer helemaal geen kaartje hoefde te zien omdat hij vermoedde dat ze was vergeten te betalen en haar buurjongen vroeg na het zien van het verdriet of hij iets verkeerd gedaan had. Zo zie je maar weer...........er viel ook wel weer wat te lachen.Voor jou vast ook als je aanmonstert op de Fairpartner.
    Nog even doorbijten en dan aan de slag! Zet hem op!

  • 17 Augustus 2013 - 02:45

    Roy Willard:

    Hee familie Oosterhout,

    Hahah dat kan je wel zeggen. Maar ik heb na een lange discussie met handen en voeten geregeld dat ik naar een ander hotel ging. Dit ziet er prachtig uit. Fijn dat alles goed gaat met me lieverdje! Zo te horen zorgen jullie goed voor der. Als het goed is word ik zo opgehaald van het hotel op naar het schip. Heb er zin in! Groetjes aan iedereen! xx

  • 17 Augustus 2013 - 17:41

    Ome Kenneth:

    Hahahahaha HILARISCH !! Wat een geweldig verhaal man. Dit ga je echt nooit meer vergeten. Maar je hebt je er goed door heen geslagen en dat telt. Ik lees dat je ook van hotel bent veranderd. Misschien moet je sowieso met handen en voeten blijven communiceren. Gaat je goed af (en het is wel lekker rustig voor je omgeving). Good luck daar, sterkte de komende periode (ook voor Berber) en we zijn benieuwd naar je volgende bericht. Greetz.

  • 18 Augustus 2013 - 10:26

    Linda(moekie):

    Hè kerel ik dacht dat ik redelijk op de hoogte was via de app maar het verhaal van de taxi Had ik nog niet mee gekregen toch smakelijk en zeker gesprekstof voor later op een donkere herfstdag, om weer ff goed te lachen. Dit is al een ervaring die velen niet hebben moet je maar denken. Inmiddels weet ik dat je veilig op je bootje bent aangekomen, een hele geruststelling voor ons. Niet iedereen reageert maar ik ydo en Lindsay hebben ook al je verslagen gelezen. Heb je een minuutje over zeker leuk als je af en toe wat schrijft voor de thuisblijvers. Vanuit een druilerig zeewolde een dikke knuffel van je super trotse ouders xx

  • 18 Augustus 2013 - 10:59

    Karin:

    Hey Roy, na een weekend weggeweest lees ik op mijn gemak je verslag. Drie dagen op reis en al zo'n verhaal, prachtig! Je hebt je er goed doorheen geslagen en het leidt zo lekker af allemaal. Ik verheug mij nu al op het volgende verslag. Je zit nu in ieder geval veilig op het schip, dat is voor iedereen aan het thuisfront wel een lekker idee!
    Berber moet ook maar snel opknappen, voor jou ook een fijn gevoel.
    Succes Roy!

  • 19 Augustus 2013 - 21:33

    Ilonka (tantetje):


    Jeetje Roy, wel een heel avontuur en erg lastig dat er geen chinees Engels spreekt, deze hotelkamer was wel heel mooi dus, wel knap gedaan met handen en voeten, maar je zit nu natuurlijk op de boot, hopelijk heb je het nu wel gezelliger, ben heel benieuwd naar het volgende verslag, groetjes dikke knuffel van ons.

  • 19 Augustus 2013 - 22:18

    Linda:

    He kapitein iglo, ik had de foto's van je hotel even over het hoofd gezien, maar niet verkeerd! jammer dat je er zo kort hebt gezeten, geen straf om een paar dagen te vertoeven:-) maar ja daar ben je niet voor gekomen whaha. Raar idee hoor dat ik hier ' s avond jouw verhaal aan het lezen ben en jij alweer bijna op gaat staan om aan een nieuwe werkdag te beginnen. Opa en oma hebben je blog ook gevonden en al met veel plezier zitten lezen.
    Zet 'm op, ben benieuwd wanneer jullie uitvaren. We horen het wel liefs pap en mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roy

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 30409

Voorgaande reizen:

28 Juli 2015 - 28 December 2015

Stage op de Jumbo Javelin

15 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Stage op de Fairpartner

Landen bezocht: